דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המדריך לליידי ולג'נטלמן המושלמים 

מאת    [ 02/11/2014 ]

מילים במאמר: 1334   [ נצפה 3370 פעמים ]

גבירותיי ורבותיי, הסתכלו סביבכם, התבוננו היטב, מצאתם? ראיתם? הצלחתם לאתר איזה ליידי או ג'נטלמן? ראיתם משהו או משהי לאחרונה אשר החזירו אתכם אחורה בזמן לאיזה סרט? לרגע אחד?  לשנייה במחשבה ? העלו חיוך על פניכם , אף על פי שאתם לגמרי מודעים לעובדה שאתם חיים במאה ה-21. לגמרי מבינים כי בדמות המציאותית והמיוחדת שלפניכם, יש איזה ניחוח מעניין ושונה אשר גורם לכם לחייך, להיות נוכחים גם, יחד איתם...

אני מזמינה אתכם להיכנס לרגע לסרט - אנא השתמשו בטון הגברי הנכון בקריאת הקטע הבא (שימו לב ההערות בסוגריים הם שלי) :

"לצד התנהגות טובה, חשובים הנימוסים המעודנים והחזקת הגוף. השיטה הטובה ביותר לרכוש אותם היא באמצעות ידע בריקוד. בכדי לרכוש את האוויר החינני, עליך לטפל בריקוד שלך, אף אחד לא יכול לשבת, לעמוד או ללכת היטב, אלא אם כן הוא רוקד טוב (אני מאוהבת במשפט הזה). על ידי לימוד הריקוד, ניתן להיות קשובים במיוחד לתנועה של הידיים שכן נוקשות בפרק כף היד תגרום לכל גבר להראות מוזר (לא רק לגבר) . אם אדם הולך טוב, מציג את עצמו היטב בחברה, חובש את כובעו היטב, מזיז את ראשו כמו שצריך, ואת זרועותיו בחן, זה כמעט כל אשר נדרש." (אמן).

 נחזור למציאות : ציטוט זה לקוח מספר שנכתב על ידי לורד צ'סטרפילד לבנו, ספר אשר מכיל אוסף של מכתבים פרטיים אשר מעולם לא היו אמורים להקרא בפומבי. עם זאת, העצה של לורד צ'סטרפילד עדיין מרתקת. הרבה ממה שנאמר, ואולי נראה לנו קצת תלוש מהמציאות של היום, אך עדיין נכון גם היום. בלי קשר למה שחושבים על המילה ג'נטלמן, ושאולי היא לא כל כך שייכת לעידן המודרני בו אנו חיים אלה לסרטים המספרים על התקופה ההיא; האותיות מספקות הצצה מרתקת אל תוך עולם הנימוסים של ג'נטלמן במאה ה -18. ובכלל, לא חשוב מתי ובאיזה עידן, להיות ג'נטלמן משדרת בעיני אלגנטיות, עצמה רכה, סקסיות, ורצון עז להזמין את הג'נטלמן הזה לריקוד, אבל רגע אני ליידי...

 בחזרה לסרט – הפעם בטון של אישה :

"בעודך הולכת וצועדת את צעדייך המחושבים (1 -2 -3), הקפידי כי הספר המונח על ראשך לא יפול לריצפה (הנה אני מצליחה). כמו כן שמרי על תנועות עדינות בעת נפנוף המניפה, חיוך עדין וצנוע, וזכרי כי היציבה שלך מעידה על מעמדך (גם במקרה של הג'נטלמן). בעת הארוחה, הסרת הכפפות תתבצע ליד שולחן האוכל, הניחי את הכפפות על ירכייך ואת מפית האוכל על הכפפות, עשי זאת בתנועות עדינות ומתחת לשפת השולחן."

 

המציאות מכה שנית: כמו הגברים במאה ה-18, גם נשים לקחו חלק בשיעורי יציבה ונימוסים אשר הועברו על ידי מאסטרים לריקוד. יציבה שידרה אלגנטיות, רכות, אצילות וחן, והעידה על מעמד חברתי גבוה. בימינו יציבה נכונה אולי לא תעיד אם אנחנו עשירים או לאו, אך נשיאת הגוף בצורה מושכלת תעיד על תדמית מרשימה, אצילית ואלגנטית. ליידי אמיתי, תשדר נשיות רכה, עוצמה, תאיר את סוביביה ותמשוך אליה מיד את כל הרקדנים ברחבה.

וכשהג'נטלמנים יגיעו, יהיה עליה לבחור באחד (מי זה יהיה? מעניין? איפה הוא? יש כזה?)

הוא ידע תמיד איך להזמין את בת הזוג שלו לריקוד (למרות שבמאה ה-21 אשה יכולה להזמין גבר לרקוד גם...) . ילווה אותה לרחבה (זה בטוח).יקפיד להתבונן בעיניה (קשר עין). יגרום לבת הזוג שלו (לי) להרגיש הכי יפה ומיוחדת על רחבת הריקודים. והליידי (אני), תעניק לבן זוגה תחושה שהוא המוביל האידיאלי. שהיא הכי שמחה לרקוד עימו בעולם. שזה כיף. שכל הנשים האחרות מקנאות בה.  וכמו ברחבת הריקודים, כך גם בחיים.

 בעידן העמוס ומהיר, בו אנו חיים, עידן הוואטסאפים, המדיה, האינטרנט, לעיתים קל לשכוח את החשיבות של אדיבות, כבוד, התחשבות ושלא נדבר כלל על אצילות או אלגנטיות.

אנו יוצאים מהר מהבית בכפכפים, גם אם לבשנו שמלה יפה וחגיגית, או גינס וחולצה לבנה לאירוע חשוב (כן זה קורה..).

הגיע הזמן להעיז, להעיז להיות מנומסים, להעיז להיות ליידי וג'נטלמן.

רגע חייבת להבהיר, לא שאתם לא (מנומסים ומושלמים), אבל בואו ניקח את זה לשלב הבא, לשלב בו אנו מרגישים שאנו חיים בסרט. כי האמת, היא, שאני חיה בסרט, אני רוקדת אני בסרט, אני הולכת אני בסרט. אני הופכת את החלום שלי ואת הרצון שלי לחוות חיים טובים יותר למציאות כל יום מחדש.

אתם בטח תוהים איך עושים את זה? מה יש לבחורה הזאת שמלמדת נימוסים פתאום באמצע החיים? היא באמת חושבת שהיא תצליח לשנות את כולם?

 אז רגע, זהו שלא. זו ממש לא הכוונה, הכוונה היא לא לשנות הכוונה היא להקנות.

תחשבו לרגע שזה שנכנס לפניכם לבנק, מחזיק לכם את הדלת עד שתכנסו גם, ושהאישה העומדת מחוץ למעלית בקומה  ה2  מחכה שתצאו לפני שהיא נכנסת. בסופר נותנים לכם לעבור את התור כי יש לכם שני מוצרים בלבד, ואפילו לא ביקשתם. ופתאום בכביש לא מצפצפים. עכשיו תארו לעמכם מצב בו אתם אלו שאחראים על כל המחוות האלו כלפי אחרים, והחיים רגועים יותר, יפים יותר ונעימים יותר. רואים עכשיו אתם חיים בסרט יחד איתי.

 נימוסים ומיומניות חברתיות יסייעו לכל גבר, ולכל אישה, להתקדם מעלה, לבלוט, לטפס ולהיות ייחודים יותר. גבר ואישה המודעים לשפת הגוף שלהם, לסגנון האישי שלהם,  יזכו לכך שאנשים ירצו להיות סביבם ולהתחבר עימם בפן העסקי והחברתי. ועוד לא ציינתי את העובדה שנשים אוהבות גבר שיודע להתנהל, לשדר אמינות במראה, בדיבור, בהליכה - ג'נטלמן אמיתי. וגברים, נראה לי שהם אוהבים את האישה שלהם בדיוק כמו שהיא צריכה להיות- אישה, רכה, עצמתית, מטופחת, אלגנטית, נשית – ליידי אמיתית.

ובמציאות לא בסרט איך עושים את זה?

איך משדרים  לאחרים איכויות שלנו כדי שהמפגשים החברתיים יהיו נעימים ומוצלחים?

ליידיס וג'נטלמן הוציאו פנקסים ורשמו על מה חשוב לשמור:

 יציבה ונוכחות

שמירה על יציבה נכונה, תשדר ביטחון, עוצמה, הערכה עצמית.  שדרו אצילות, והשארו צנועים. נימוסים וחן יאפשרו הזדמנויות ופתיחת דלתות.

 קשר עין

ישנה חשיבות רבה ליצירת קשר עין בעת לחיצת יד, שיחה, ברכה לשלום. שמירה על קשר עין תשדר ביטחון ואמינות.

 טון הדיבור

שמירה על טון דיבור נעים, אסרטיבי בעת הצורך אך לא אגרסיבי, הרמת הקול תתפרש כרצון למשוך תשומת לב בכוח. בכדי להעביר מסר נדרשת נוכחות ועוצמה הנובעת מביטחון אישי לאו דווקא מהרמת הקול.

מיומנויות חברתיות ונימוס

גם אם נמצאים בחברתם של אנשים שונים מכם, שמרו על חיוך, היו נעימים, שדרו חינניות.

שיח

המנעו מלהשתמש במילים גסות, השתמשו באוצר מילים אשר מכבד את הסובבים, השתמשו בתודה, בבקשה וסליחה.

שמירה על קור רוח וסובלנות

גם ברגעים קשים נסה לשדר אורך רוח, לעיתים כדאי לנשום רגע לפני שמתפרצים. לכבד את האחר, בכביש, בעבודה, בחברה.

 לבוש:

התלבשו להצלחה.הופעה נקייה, מסודרת ומכובדת היא הצעד הראשון ביצירת רושם חיובי. הרבה פעמים הלבוש יהיה השתקפות של הערכה עצמית. לבוש הולם ואלגנטי יעניק וישדר בטחון.

הבסיס לנימוסים עם המין השני.

במציאות של היום, במאה ה-21 גברים ונשים שווים, בחברה, בעסקים, מערכת היחסים בין גברים לנשים עברה תהפוכות רבות, עוברת ובוודאי עוד תעבור.  בימינו זוגות חולקים בחשבון בסוף הארוחה, חיים בנפרד חיים משותפים, שומרים על עצמאותם, מחזיקים בדעות שונות, נפגשים לבד עם חברים, עם חברות. נשים הן עצמאיות, רשמו זאת לפניכם גברים, אנחנו חזקות, מהירות, שורדות ועדיין אהבות בסוף היום שהגבר שלנו יהיה ג'נטלמן. ובעולם הדינמי של היום קחו לתשומת לבכם את הטיפים הבאים שיוציאו מאיתנו את הליידי שבנו:

 הפרטים הקטנים:

פתיחת דלתות – אחד הקודים אשר הכי קל לקיים, בכניסה לרכב, במסעדה, במועדון ריקודים, בפאב, להזמין את הליידי שלכם להכנס ראשונה על ידי פתיחת הדלת

והחזקתה (זכרו כי כולנו אוהבות אבירים, במיוחד על סוס לבן).

 נימוסי שולחן  - יעידו כי אתה ג'נטלמן אמיתי וכי את ליידי אמיתית, בעת ארוחה חברתית (לא עסקית) יש לשבת רק לאחר הושבת הגברת שאיתך, וכן אפשר להחזיק את הכסא. כאשר כל האורחים התיישבו ומוכנים להתחיל לאכול ניתן לאכול, לא מומלץ להתחיל לאכול לפני כולם (במאה ה18 אכילה מהירה וישיבה לשולחן לפני כולם העידה על כך שהגעת מהמעמד הנמוך וכי הינך רעב לאוכל).

כבוד – התייחס זה לזו בהערכה והקשבה. הקשבו, כבדו בחירות שונו משלכם, את החברים והמשפחה. דעו להפסיד בכבוד. ג'נטלמן אמיתי ידע לסגת ולקבל תשובה שלילית בצורה אצילית ומכובדת.

גבירותיי ורבותיי, כמה קסם יש במערכות יחסים, כמה חשיבות יש להתנהלות אצילית, לעובדה שעלינו כוון את הגוף שלנו והחשיבה שלנו, כמו לי נגינה, כדי שהניגון אשר מופק מאיתנו יהיה נעים.  היכן שלא תהיו, גם אם אתם עסוקים בלרוץ אחרי הזמן או לרדוף אחרי ההצלחה אשר לעיתים גורמת לנו לשכוח כי כאשר מאיטים ונזכרים במחוות של פעם, אפשר גם להנות מהחיים בסרט ולהזמין לעצמנו מציאות של נועם, כבוד, הנאה, ליידיס וג'נטלמנים. הזמינו כרטיסים  עוד היום.

 

רחל מנדלוביץ
מייסדת ובעלים
DANCING MANNERS


לרקוד כל הדרך להצלחה.
www.dancingmanners.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב